2 Eylül 2014 Salı

AŞIKLAR ŞELALESİ - İZMİR

Akçay'dan İzmir'e gitmek üzere yola çıkarken Dikili'yi geçtikten sonra sağ tarafta bir tabela gördük.
 ''Aşıklar Şelalesi'' yazısı merak uyandırdı bizde :)
Maceraya da pek meraklı olduğumuzdan gidip görelim dedik.
Hava çok sıcaktı ve nasıl bir yerle karşılaşacağımızı bilmeden yaklaşık 20 dakika süren hayli bozuk yola girdik.

Levhayı takip ettik köyün içerisinden geçtik yaklaşık 1-2 km gittikten sonra sol tarafta  şelale yazısını gördük.
Yol stabilize ve dar ama bu kadar zorluktan sonra iyi ki gitmişiz dedirtti.

Şelalenin üst tarafında bir restorant var. Gözleme , çay ya da  kahvaltı yapabiliyorsunuz.
Manzarası bir şahane.
Ben etrafı incelemekten tabağıma dokunmaya vakit bulamadım.
Yeşilliklerin arasında bir cennet!

Şelalenin hikayesi ise aşağıdaki fotoğrafta ;

'' Merdivenlerden aşağı inmeyip devam ederseniz yaklaşık 10 dakikalık yürüyüş mesafesinde şelalenin kaynağı olan bir mağara var.Yaz aylarında gidilmesi daha güvenliymiş. Kış aylarında biriken sular tehlike oluşturuyormuş.

İki aşığın hikayesini ölümsüzleştiren şelaleye dik merdivenlerden aşağı doğru inerek gidiliyor.
İnmekte pek sıkıntı yoktu ama bildiğiniz gibi her inişin bir çıkışı var :)

Bütün zorluklara rağmen bu eşsiz doğa harikasını görmek güzeldi.
Bozuk yola ve dik merdivenlere rağmen Aşıklar Şelalesi bizim için hoş bir tecrübe oldu.
Fotoğraf ya da doğa gezisi için eşi bulunmaz yerlerden birisi.
Yeşilin her tonunun arasındaki şelalenin coşkusu görülmeye değerdi.
 İnsan böyle yerlerde yaşadığını anlıyor.

Aşağıdaki fotoğrafta herhangi bir photoshop çalışması yok.
Fotoğrafın orjinal halini  koydum.
Güneş ışıkları nasıl da oyun yapıyor.
Sadece yeşilliklerin belli olduğu suyun ve diğer kalan her şeyin griye büründüğü bu muazzam yeri iyi ki gördüm!

Rivayete göre ;
İki aşığın göz yaşlarından oluşan bu şelalenin ikincisi daha varmış.
Biz de yola devam ettik ikinci şelaleyi de görebilmek için.
Yaklaşık  bir kilometre kadar yürüdük.
Ama daha fazla devam edemedik geri döndük.

Suların çekildiği bölümlerde meydana çıkan taşlarda dinlendik. Doğal bir çiçek bahçesi gibiydi her yer.

Büyük şelalenin önünde meydana gelen ters ışığı değerlendirmeyi de ihmal etmedik.
Akarsu yatağının üzerine yapılan köprü, eski filmlerden bir sahne gibiydi.

Dönüş vakti yaklaşıyor :(

Evettt şimdi bu kadar merdiveni kim çıkacak :)
Diğer yazılar için; Akçay/Pembe Köşk ve Tekirdağ.

Fotoğraflar eşime  ait : )
 Murat Şahin

10 yorum:

1. Oyy harika fotoğraflar
    İzmir'liyim ama bende bilmiyordum burayı...

1. bizde yol üzerinde görüp gittik :) teşekkür ederimm

Sil
  2. Hikayesini zamanında okuyup gidilecek listeme eklemiştim, şimdi daha da merak ettim:) Resimlere de pek bir bayıldım♥♥♥

1. teşekkür edeirmm canım benimm :) git mutlaka

Sil
  3. Cok güzel kareler. Bir de yesillik ne güzel ya. Bosuna en sevdigim renk yesil degil :)

Yanıtlar
    1. evet! insanın içi ferahlıyor :)

Sil
  4. Ay ne güzelmiş :)İzmir'de başka yerler gezdiyseniz yazda bana gidecek yer çıksın :D Ama bu pek uzakmış sanki, kim götürür beni te orlara :D

Yanıtlar
    1. uzakk uzakk :) çıkar birileri mutlaka izmir de şahane yerler var ben sana yazarım kuzumm

Sil
  5. alla izmirliyim akçay dikili iyi de bilirim ama buraya gitmemişim yaaa :))) ayrıca, fotolarda pek formdasın havalısın. saçını tuttuğun foto reklam fotosu olarak kullanılabilir yani. şampuan reklamı gibi :)

YanıtlaSil
  6. Gerçekten de memleketimin keşfedilmeye değer o kadar çok köşesi var ki...Bende bu yıl Dalaman Sarıgerme'ye gittik. Kısa bir tatil planladığımız ve arabasız gittiğimiz için pek gezemedik. Eşimin eski bir müşterisi ile görüşmesi vardı ve bizi Yuvarlak Çay diye bir yere götürdü.Ana yoldan ayrılıp zorlu yolla karşılaşıp yoğunluğu fark edince(iki araba yan yana geçemiyor ve karşılaşan araçlar birbirine yol vermek zorunda kalıyor).Toprak delik deşik bir yol...iki ileri bir geri...bunca zahmete değer inşaallah demiştim.Ama oraya vardığımız anda her şeyi unuttum..... tek kelime ile MUHTEŞEM di.Senin görüntüler ve anlatım beni oraya yeniden götürdü....